21. mar. 2011

Lagkage

Jeg har brugt lidt af min aften på at lave en lagkage! Jeg syntes det er ret hyggeligt at stå og lave især hvis der er lidt musik i baggrunden. Så kører det bare :-)

Her kan i se mit resultat:


Opskriften er meget enkel jeg fandt den på http://www.flavourz.dk/opskrift.asp?opskrift=1444
Ingredienser: 
1 pakke lagkagebunde
100 gram mørk chokolade
3 æggeblommer
¼ l piskefløde
1-2 bananer

Glasur:
150 gram mørk chokolade
1 dl piskefløde



Fremgangsmåde:
Smelt chokolade til fyldet over vandbad. Pisk fløden til skum. Når chokoladen er smeltet og let afkølet (må ikke stivne igen) røres/piskes æggeblommerne i, og til sidst vendes fløden i chokolade-æggemassen. 



Halvdelen af chokolademassen hældes over den ene bund og dækkes med nummer to, der overhældes med resten af chokolademassen og bananerne skåret i små stykker. Den sidste bund lægges over. 



Til glasuren varmes chokolade og fløde op til kogepunktet ved stadig omrøring. Når det lige har kogt, afkøles det, inden det fordeles over lagkagen. Lagkagen stilles herefter køligt til den skal serveres. 


Det er en lagkage hvor man tar et stykke, og så er det nok. Da der er meget chokolade i lagkagen og det kan hurtigt blive ulækkert, hvis man får for meget. Min familie var meget glade for lagkagen, de syntes den var super god! :-)

Nu vil jeg smutte i seng. Godnat og sov godt!
-Joe

7 kommentarer:

  1. Jeg skal samte prøve det!!! :D Ser virkelig lækkert ud ;)

    SvarSlet
  2. Ihh, den ser god ud! :) - Sådan en vil jeg også lave.. så kan du samtidig se hvordan det gik, sidst jeg lavede en lagkage;
    http://sarangipaula.blogspot.com/2011/01/mestervrk-ja.html

    SvarSlet
  3. Bliver lidt trist af de der købe bunde);
    Men elllers ser den meget lækker ud:D

    SvarSlet
  4. Nøøøjjj hvor ser den god ud :)
    Har selv lavet en med jordbær for lidt tid siden, men vil gerne lave en choko/banan!! Tror da lige jeg ser det som et tegn, og følger din opskrift :)

    //Ditte

    SvarSlet
  5. lyder godt at i vil prøve opskriften.
    Den er i hvert fald super nem at lave, og det tar ikke lang tid :-)

    SvarSlet
  6. mums :) tak Joe ;)... savner dig!

    SvarSlet
  7. SAVNER OGSÅ DIG ANYA! :*

    SvarSlet